יום שני, 14 בפברואר 2011

ביבי היקר. תרתי משמע

ביבי שלום,


אני אמור להגיד לך תודה, ברמת העיקרון. הודעת בסוף השבוע האחרון שאתה מוריד את המס על הדלק, ונותן תקצוב לתחבורה ציבורית בפריפריה (אגב - ירושלים נחשבת?), ואתה מסדר שהחשמל לא יעלה, והופך את המים לעניין פרוגרסיבי שבו העניים ישלמו פחות.


אני גם אמור לפרגן לך שהקשבת לקולו של העם (טוב נו, בעיקר לאיומי השביתה של ראשי המשק וההסתדרות, אבל בוא ניתן לך קרדיט שזו יוזמה שלך), ובאופן כללי להגיד כל הכבוד.


אני אמור לחשוב כרגע - בוא'נה, הוא שיחק אותה. הקשיב לנו.


להגיד לעצמי: וואלה, יצא גבר.


אבל משהו נורא גדול מעיק עליי, ביבי.


משהו שאני לא מצליח להתחמק ממנו, כמה שאני לא מנסה לפרגן לך.


המשהו הזה היא העובדה ששיקרת.


זה עבר די מתחת לרדאר של כולם, כי כולם התעסקו עם מספר האגורות שבו החלטת להפחית את הדלק. כולם גם שאלו את עצמם האם אתה מתכוון לקצץ ברווחה ובחינוך במסגרת הקיצוץ הרוחבי שדיברת עליו, או האם סוף סוף תרד מהרעיון ולפיו מס החברות (המס הכנסה של הקפיטליזם) יהיה הנמוך בעולם - אפילו יותר נמוך מזה שנהוג בדובאי, באמירויות, בבהוטן ובכל מיני מדינות אחרות שיש להן טיפה'לה יותר כסף מאשר לנו פה בפלשתינה.


אבל אני לא מצליח להשתחרר מההודעה שהמשרד שלך הוציא לפני שבועיים (כן, שלך - אתה שר העל לענייני אוצר, זוכר? אתה מינית את עצמך לתפקיד כשהממשלה הושבעה ועשית זובור לשטייניץ. זה המשרד שלך). אז, בהודעה שבישרה שהמחיר של ליטר 95 יגיע ל - 7.26 בתדלוק עצמי, כתבתם שזה בגלל העלייה במחירי הדלקים בעולם.


סיפרתם לנו, אתה ושטייניץ, שבכלל לא רציתם להעלות את המחיר. שמכריחים אתכם.


שאין ברירה.


אז תגיד, ביבי - איך פתאום אפשר להוריד את המחיר? מחירי הדלק בעולם ירדו פתאום? מצרים שמספקת לנו גז היא אי של יציבות? מחיר הנפט צולל בשווקים מאז שגילו את מאגר שרה 5 מול חופי קיסריה והסתבר שיש שם איזה 40 זיליארד חביות שמחכות שיוציאו אותן מהאדמה?


חיפשתי בגוגל. שאלתי אנשים. אף אחד לא שמע. אף אחד לא יודע.


אבל אתה הרי יודע היטב שלא קרה כלום.


כלום, חוץ מהעובדה שאיימו עליך בשביתה כללית. גם נתוני הפתיחה לא השתנו, ביבי - עדיין יש לך 12 מיליארד שקל בקופה שנשארו משנה שעברה ולא השתמשת בהם, ובכל זאת רצית לקחת מהציבור עוד 4 מיליארד בתור מס דלק.


ועכשיו אתה רוצה לעשות קיצוץ רוחבי - לקחת מהעניים, החולים, והתלמידים כדי לממן את המדיניות ה"אבירית" שלך, במקום להשתמש בכסף שנקרא "עודף גבייה". כן, ביבי, אנחנו יודעים שלקחת לנו יותר מסים ממה שהיית צריך.


עכשיו אתה רוצה לבטל עוד ממעט השירותים והסיוע שהממשלה שלך נותנת לאזרחים, ולעשות את זה כדי "לממן את הבור התקציבי שנוצר כתוצאה מביטול הבלו על הדלק". אתה רוצה לנצל את ההזדמנות ולהזדכות על עוד חובות שיש לך כלפינו כאזרחים, ומקווה להסתיר את זה במין אופוריה שנחוש כשנפסיק להרגיש שמשהו מאוד לא נעים קורה לאחורינו כשאנחנו נועצים את פיית התדלוק במיכל הדלק.


אתה מבין ביבי?


שיקרת. ניסית למכור לנו סיפור על מחירי הדלק שהוא לא יותר מניסיון להכניס יד יותר עמוק לתוך הכיס שלנו ולקחת את מה שהרווחנו בזיעת אפנו. כשלא הצלחת, אתה מנסה לנצל את המצב כדי לתת לנו פחות שירותים באותו כסף שאנחנו משלמים כמס הכנסה.


יש לזה שם, ביבי. 


יש שם למי שלוקח דברים שלא כדין מאנשים אחרים.


ניסית, ואתה עדיין מנסה, לגנוב מאיתנו.


אז לא, אני מצטער - אני לא חושב שמגיעה לך תודה, או כפיים או לא יודע מה.


זו לא "ממשלה של גנבים" או כל מיני ביטויים של נהגי מוניות, ביבי.


זה אתה.


לגמרי אתה.


תמיד אתה. תמיד משקר. תמיד ביבי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה