יום שבת, 23 באוקטובר 2010

אני הכי לא אוהב את זה. בכלל

"אני הכי אוהבת את זה על השולחן".

"אני הכי אוהבת את זה ליד הדלת".

"אני הכי אוהבת את זה במשרד, ליד השולחן של הבוס, אחרי שאני מסדרת לזה מקום, שיהיה נוח".

אלו רק שלוש מבין אלוהים-יודע-כמה שורות סטטוס שהופיעו בפיד הפייסבוק שלי בשישבת האחרון. אני מודה שבהתחלה זה היה מסקרן. הרי אני גבר ישראלי ממוצע, מחפיצן, שראה בעברו את הנשים כאובייקט מיני, ואז התחתנתי (כמה חבל שהן לא ראו בי ככזה כשהייתי רווק, אבל זה כבר לפוסט אחר...), אחד שאין לו שום בעיה עם בדיחות סקסיסטיות - אני הישראלי השוביניסט המכוער, פשוטו כמשמעו.

אבל בכל זאת, זו המאה ה - 21. אפילו אני השתניתי. כבר למדנו שאפשר לעשות קמפיין פרסומי בלי להידרש לציצים וטוסיק. אנחנו כבר יודעים לדחות את הרעיון האווילי ולפיו אם מוצר מסוים יגיע עם תמונה של חזה נשי, אוטומטית הוא יתחבר לנו למשהו סקסי ומגניב. משהו פה מסריח. זה ברור.

יוגב היה הראשון שהסביר שמדובר בקמפיין. חבר שלו העלה לינק ובו ההסבר המלומד:

מישהי כותבת איך היא אוהבת את זה. חברה שלה שואלת אותה: "אחותי, מה עובר עליך?". היא עונה לה שזו תשובה לשאלה איפה היא אוהבת לשים את התיק שלה במסגרת קמפיין להעלאת המודעות לסרטן השד ו... הופ! העלינו את המודעות לסרטן. עכשיו החברה תעלה סטטוס דומה ותגיד איפה היא אוהבת לשים את התיק (על השולחן, על הקיר וכו') וכך הלאה וכך הלאה עד שכל הנשים בעולם תדענה כמה חשובה בדיקת ממוגרפיה.

והנה השאלה המתבקשת - רבאק, זה קמפיין שמיועד בעיקר לנשים (לנו יש פחות ציצי, ולכן הרבה הרבה הרבה פחות מקרים של סרטן השד, למרות שיש גם גברים הסובלים מהמחלה הארורה הזאת). נשים סובלות מאפליה על רקע מגדרי מאז שגברים כתבו את החוקים ועשו הכל כדי שחלילה הן לא יתפסו את השלטון - הן הרי יותר חכמות מאיתנו, בואו נודה, ואם הן יהיו למעלה לעולם לא נחזור לשם - אז למה, לכל הרוחות, צריך רמיזות עבות כל כך לסקס? למה להשתמש באמצעי הדיכוי מספר אחד נגד נשים - הפיכתן ללא יותר מכלי שרת לסיפוק מיני ו/או כלי קיבול לזרעונים כאמצעי לרפרודוקציה - בקמפיין בכלל, לא כל שכן בקמפיין שמיועד לאותן נשים מדוכאות ממש?!

מה אתה רוצה, יענו לי בטח. הרי השגנו את הנדרש - יש הייפ מסביב לסרטן השד. מדברים על זה. מדובר בהצלת חיים. כל האמצעים כשרים.

לא, זה לא נכון.

זה נמוך. זה מבזה. זה מנמיך. זו זילות של הנושא, וזילות של המושא(ות). זה מביש. אני הכי מפרגן לכל הנשים שאכפת להן לעלות את המודעות לסרטן השד. מבלי להעביר עליכן ביקורת (אבל עם טונות של ביקורת כלפי הדגנרט/ית שיזמו את הקמפיין הזה) אומר רק את זה - אני לא הייתי מסכים לכתוב "אני הכי אוהב את זה בתחת" כדי להעלות את המודעות לסרטן הערמונית.

רוצים קמפיין? תעלו את הטלפון של האגודה למלחמה בסרטן בסטטוס שלכן. שימו לינק לאתר של עמותת "אחת מתשע". תכתבו שזה חודש המודעות לסרטן. תכתבו "קבעתי ממוגרפיה לתאריך X". זה חשוב. זה ראוי. זה אצילי.

אני הכי אוהב את זה מכובד.

4 תגובות:

  1. אנונימי23.10.2010, 22:30

    חיים הוצאת לי את המילים מהפה - עכשיו סיימתי הסבר שארך כמעט שעה ל3 בנות בנות 16 שלא הבינו למה הבנים סביבם עושים צחוק (בלשון המעטה) מ"משחק הסטטוסים" (כפי שהן קראו לזה) הן לא הבינו שאומנם העלת מודעות על הנושא חשובה מאוד, לא צריך לעשות זאת בצורה זולה... "משחק הסטטוסים" בעל אופי קצת ילדותי, במקום לגייס את הגברים בחיינו שיתמכו גם במטרה (תגידו לי איזה בעל מסור לא יעמוד לצד אישתו אם חלילה והיא נלחמת בדבר נורא שכזה) אנחנו כביכול מתגרות, משאירות אותם מחוץ לסוד העניין. בסופו של יום מהלך זה לא ממש עוזר.. כן בחורה שמה לה סטטוס מסקרן, כן היא הסבירה לחברותיה ואולי אפילו ב"צעד נדיב" לידידיה שמדובר בקמפיין למחלת סרטן השד.. אבל מה מעבר לכך?! כלום.. כולם יגידו או איזה יופי מעלים מודעות ויעבידו הלאה.. לבינתיים אותה ילדה בת ה-16 שבלי לחשוב יותר מידי עקב התלהבות מעד כמה הנושא חשוב.. פירסמה את הסטטוס ואחר כך התפלאה למה פתאום רבע מידידיה בפייסבוק שולחים לה כל מיני הצעות לדברים שאולי באמת כדאי שיחכו שיגדלו קצת בשבילם...
    נעה

    השבמחק
  2. אנונימי24.10.2010, 11:54

    כל הכבוד חיים כל מילה בסלע וכל מילה נוספת מיותרת. פרסמתי בסטטוס שלי, מקווה שיעשו כמוני עוד רבים.

    השבמחק
  3. מילים כדורבנות, חיים.
    מה שמצחיק הוא שחלק מהבנות היו צריכות דווקא את הגברים כדי שיחזירו אותן לאיפוס ויסבירו להן כמה הקמפיין הזה הוא אווילי, שובינסטי ומבזה. כמו אותו בחור שכתב "אני אוהב את זה על בנינים. על החתום- בין לאדן". או זה שכתב שממש לא מענין אותו איפה אנחנו אוהבות את זה.
    הלנצח נבזה עצמנו בעיניכם כדי למשוך את תשומת ליבכם??
    צפיתי בעיניים כלות בחברות שלי בפייסבוק- חכמות, בעלות משרות שוות, חלקן פמיניסטיות (לדידן), נופלות בשיט הזה בלי לחשוב אפילו פעם אחת נוספת.
    עצוב עצוב עצוב...
    וכן, אם זה יימשך כך- אתם ללא ספק תמשיכו לשלוט על העולם...

    אושרת

    השבמחק
  4. אין ספק שיש רצון לפרובוקציה בקמפיין. אבל, ההנחה שרק לגברים יש את הזכות להחפיץ נשים היא הגרעין השוביניסטי בפוסט שלך.
    לנשים יש את הזכות להשתמש במיניות שלהן עצמן. בין אם זו הזכות ללכת בלבוש חושפני ברחוב מבלי שמישהו יחשוב שזה נותן לו את הזכות לגעת להן בתחת ובין אם לדבר בצורה שגורמת לכם הגברים לדמיין אותן בסיטואציה מינית. המיניות שלנו היא בידינו ולא בידי הגברים, זה כל היופי.

    השבמחק