יום שני, 29 באוגוסט 2011

צו 8

את הפוסט הזה אני לא אמור לכתוב בכלל.

אני כותב אותו מהחמ"ל, על הלפטופ שלי שעליו אני מסדר את רשימות השמירה ואת סידור היציאות הביתה של החבר'ה מהפלוגה. חיברתי אותו לאייפון, ואני טוחן לטובתו את חבילת הגלישה שהחברים מאורנג' השחילו לי כשקניתי את הצעצוע החביב של סטיב ג'ובס ושות'.

אני מקווה שאשתי לא קוראת את הפוסט הזה, כי היא קצת תזעם מהמשפט על טחינת חבילת הגלישה - אתם יודעים, עוד הוצאה מהאוברדרפט והכל.

עד ה- 15/9 אני במילואים. יושב עם הפלוגה שלי על הר מול שתי התנחלויות ואינספור מאחזים לא חוקיים, עם מכשירי קשר שמטרטרים יומם ולילה, עמדות שמירה, סיורים, נשקים והכל.

בלי קשר למה אני חושב על ההתנחלויות, מדינת ישראל החליטה שזה המקום הכי חשוב להיות בו. היא החליטה שהיא רוצה לשלוח לפה פלוגת חי"ר "שתגן בגזרתה" ו"תמנע פח"ע" ו"תאפשר קיום אורח חיים סדיר" וכל מיני ססמאות נבובות אחרות שרשומות על פלקטים בעשרות מוצבים של צה"ל מהחרמון בצפון ועד אילת בדרום.

אני כרגע שומר פה על העכשיו. על מדינת ישראל של 2011, ועל האינטרסים שלתפישתה משרתים את המדיניות שלה. אם יהיה בכך צורך, אני והחבר'ה פה גם נילחם כדי להגן על אותם אינטרסים - כי זה כל הקונספט של צה"ל ושל המילואים.

וזה אומר שאני לא יכול להילחם על מה שחשוב באמת.

אני מנוע - פיזית - מלהגיע להפגנות שיש במוצ"ש למען הדבר הכי חשוב שאני צריך לדאוג לו: העתיד של הבנות שלי.

עכשיו, כשאני כותב בחמ"ל, אשתי ושתי הבנות שלנו נמצאות כמה עשרות קילומטרים דרומה מפה, בירושלים, ומנסות לתפקד כמשפחה חד הורית. המדינה, זו שקראה לי לבוא ולעזור לה ולשמור על האינטרסים שלה פה, לא נוקפת אצבע כדי לעזור למשפחה שהשארתי מאחור.

אשתי עובדת במשרה מלאה, והמדינה חושבת שזה מאוד הגיוני שהיא תמשיך לעבוד במשרה מלאה כשהשותף שלה לחיים בצבא - אז מה אם אין גן ואין מי שישמור עליהן כי אין לה עם מי לחלוק בעומס? אז מה אם עכשיו החופש הגדול? אז מה אם צריך לדאוג לבנות שלנו, אלו שעוד כמה שנים גם יתגייסו לצבא? אז מה אם בייביסיטר עולה 30 ש"ח לשעה (במקרה הטוב) ויום עבודה זה 8 שעות ומילואים זה 26 ימים כך שמדובר בהוצאה של אלפי שקלים שאף אחד לא יפצה אותנו עליה?

ובתסכול מסתכמת גם כל המחאה שיש בארץ.

שוב ושוב ושוב המדינה לא נוקפת אצבע כדי לעזור לאזרחיה. שוב ושוב ושוב אתה מוצא את עצמך ניצב מול רשימת דרישות מצדה של המדינה - והיא, מצדה, לא תעזור לך. היא תטרפד כל יוזמה שמשמעותה היא שאתה תקבל יותר. 

וככה זה עם המילואים, וככה זה עם הדירות במחיר אנושי שאין פה, וככה זה עם עגלת הסופר שעולה 600 שקלים כי קנית חיתולים לקטנה, וככה זה עם הדלק, וככה זה עם הגנים שעולים כמו עוד שכר דירה - כי אנחנו שוב ושוב מוצאים את עצמנו לגמרי לבד, למרות שאנחנו מוקפים במיליוני ישראלים שנמצאים בדיוק באותו מצב כמונו.

כי אנחנו לבד מול הממשלה שהפכה אותנו ללא יותר מלקוחות, כאילו היא איזה כלבו שמטרתו למכור לנו מוצרים ולהרוויח עליהם כמה שיותר כסף - לעזאזל, אני כמילואימניק הרי לא יותר ממוצר - ורק כשממש אין ברירה לעשות פה ושם איזה מבצע הנחות, שנרגיש טוב עם עצמנו.

אז לא בא לי יותר מבצעי הנחות של המדינה. לא רוצה יותר "הטבות". אני רוצה שהמדינה לא תהיה חברה בע"מ. אני רוצה מדינה שהיא חברה במובן הסוציולוגי - לא הכלכלי.

ולמה אני כותב את כל זה?

כי אני צריך שתייצגו אותי.

ביום שבת הקרוב תהיה צעדת המיליון. אומרים שביבי ושרי הממשלה די מבסוטים מזה שכל המדינה התעסקה במצב הביטחוני מאז הפיגועים באילת והרקטות שבאו אחריו מעזה.

כל ישראלי שאכפת לו מהמדינה צריך לצאת במוצ"ש להפגנה הזאת. צריך לומר לממשלה בקול: נכון, אתם פה גם כדי לדאוג לקיום שלנו, ולהגן על המדינה - אבל אנחנו לא רוצים רק להתקיים.

אנחנו רוצים לחיות.

אנחנו רוצים את הזכות להיות מאושרים או לפחות לקבל צ'אנס הוגן להגיע לאושר כזה. להגיע לדירה משלנו. להגיע לסוג של איתנות כלכלית שבה נוכל להגיד לעצמנו, ברמה מסוימת של ודאות, שגם אם נצטרך להוציא כמה אלפי שקלים בבת אחת - עדיין נוכל לשלם בזמן את החשבונות בלי לקרוס.

זו לא דרישה מוגזמת.

זו רק דרישה להתקיים בכבוד.

ואני לא אוכל להיות שם אתכם, במוצ"ש. אני, כבר סיפרתי לכם, עסוק בלהגן על ההווה.

אני צריך שתייצגו אותי. שתצעקו בשמי. שתילחמו בשביל העתיד של הבנות שלי, כמו שאני אלחם בשבילכם היום, אם אדרש לכך.

החודשיים האחרונים הם מהרגעים המופתיים ביותר בחייה של מדינת ישראל. הם הראו שאנחנו מסוגלים לקיים מחאה שקטה, לא אלימה, לא צעקנית - וסופר עוצמתית.

אנחנו משנים את המדינה והופכים אותה למקום שטוב יותר לחיות בו. שראוי יותר להגן עליו.

אני מבקש מכם - בואו לייצג אותי. שימו איתי כתף. אני אהיה פה, בחמ"ל, בין קשרים מטרטרים ועמדות שמירה והכל. אתם תילחמו שם, איפה שחשוב באמת, ועל מה שחשוב באמת.

זו המלחמה על העתיד שלנו. של כולם.

זו המלחמה הכי חשובה שאזרחי ישראל אי פעם היו מעורבים בה. מלחמה על אופיה של מדינת ישראל: מדינה של אינדיבידואלים העומדים לבדם או מדינה שיש בה חברה, ורווחה, וערבות הדדית ושהביטוי "ואהבת לרעך כמוך" הוא נר לרגליה.

במוצ"ש יש לכל ישראלי הזדמנות לשנות את העולם. זה נדיר.

אז באווירה צה"לית, כראוי ללובש מדים (גם אם מילואימניק):

הכוח, היכון להסתערות!

הכוח - קדימה להסתער!!!

תבואו. תבואו ותניפו את הדגלים. תבואו, כי זה צו 8 לכל אחד וכל אחת. תבואו, כי אנחנו חייבים את זה לעצמנו. תבואו, כי אין מעשה ציוני מזה.

תבואו בשבילי.

תבואו בשבילכם.

25 תגובות:

  1. כתבת יפה ומרגש.
    אני אהיה שם.
    בשבילי, בשביל הבנות שלי ובשביל המדינה שלי.

    השבמחק
  2. מיכאל29.8.2011, 1:19

    היטב ביטאת את מה שאני מרגיש
    אהיה שם ללא ספק בשביל העתיד של כולנו

    השבמחק
  3. כול הכבוד שתיהיה המשך מילואים נעימים
    וטובים,,

    השבמחק
  4. מה זה בדיוק אומר 'אני שומר על ההווה'? האם זה אומר שאתה וחבריך לפלוגה פורצים באישון לילה לבתים, מעירים את יושביו בצעקות ולוקחים את הילדים למאסר במתקני כליאה ועינויים? האם גם אתה תוקף כ-87% מאותם ילדים תקיפה פיזית ממש (כפי שפורסם לאחרונה באינדיפנדנט)? האם גם אתה אחראי למאסר מנהלי של אלפים, מאסר למשך חודשים רבים, מאסר ללא כל משפט או הגנה משפטית? האם גם אתה אחראי על הריסת בתים באופן שיטתי (לעיתים על פי צוי הריסה שהוצאו בטעות), עקירת מטעים והריסת מקורות הפרנסה של אנשים על בסיס יומיומי, נישול תושבים מרכוש ומשאבים (אדמה, מקורות מים)? מה בדיוק האחראיות שלך לכל הזוועות האלה, להמשך הכיבוש וההשפלה השיטתית של מיליוני איש בשטחים הכבושים? כיצד אתה יכול להצדיק את הדאגה שלך לצדק חברתי, אם הצדק החברתי הזה מיועד ליהודים בלבד, תוך כדי כך שאתה עצמך נותן ידך לתיחזוק אי-צדק בן עשרות שנים לבניו של עם אחר?

    http://ind.pn/oo3Fws

    השבמחק
  5. אנונימי29.8.2011, 2:31

    בן אדם, אתה לא מגיע להפגנה כי יותר חשוב לך להיות בסדר עם הדימוי הישראלי שלך ועם שלטונות הצבא מאשר לעשות שינוי אמיתי. תגיד למ"פ שלך שאתה מצטער, אבל יש לך עיסוק יותר חשוב בשבת מלשמור על החלאות שאתה שומר עליהם כרגע. ואל תחזור לעולם. עשיתי את זה לפני שלוש שנים, וזו היתה ההחלטה הכי טובה שעשיתי מימיי.

    השבמחק
  6. לחיים, כל הכבוד כל, אבל כל מילה בסלע.

    לאלו שתופסים טרמפ על התגובות כדי להכנס במתנחלים, אתם טועים, אני בעד סיום הכיבוש ופינוי ההתנחלויות אבל לכתוב דברים כאלו זה די עלוב ומעיד עליכם יותר מעל ה"מסר" שאתם רוצים להעביר

    השבמחק
  7. אנונימי29.8.2011, 11:37

    יפה כתבת!

    השבמחק
  8. אנונימי29.8.2011, 13:58

    חיים, זו פעם ראשונה שאני קורא את הבלוג שלך על הלפ טופ ולא בשירותים (משום מה תמיד יצא ככה) אבל גם באור היום הכתיבה עדיין טובה והתוכן מרגש. לכל ההזויים שרוצים שחיים יפשוט את מדיו וירוץ ערום בשנקין תוך חיבוק עז לפלסטיני הראשון שהוא רואה, צאו מזה. זה לא יקרה. זה לא יקרה כי חיים הוא בחור נורמטיבי עם דעות שונות מהדעות השולטות כיום. ולאדיוט ששאל אם חיים אונס, מטריד ופושע נגד האנושות באופן כללי - נו, באמת. אתה לא באמת רוצה תשובה נכון? רק רצית להזכיר לכולנו שאנחנו אנשים איומים. אז גם חיים וגם אני נוסיף לעשות מילואים למרות הדעות שלנו, נוסיף לשלם מיסים ונוסיף להתלונן ולמחות עד שהמצב ישתנה. כי כל אלו שמטיפים לזרוק את הכל וללכת עושים בדיוק את מה שהחרדים עושים כשהם לא משלמים מיסים, מה שעושה כל מי שעובד בשחור ומה שעושים המתנחלים שמקימים מאחזים לא חוקיים.

    השבמחק
  9. אנונימי29.8.2011, 14:29

    יישר כוח

    השבמחק
  10. אנונימי29.8.2011, 14:56

    מבטיח להיות שם במוצ"ש ולייצג גם אותך

    השבמחק
  11. אז אתם תמשיכו לעשות מילואים ותמשיכו 'להגן על ההווה' עד שהמצב ישתנה. איך המצב אמור בדיוק להשתנות אם אתם ממשיכים להגן עליו?

    השבמחק
  12. אנונימי30.8.2011, 11:52

    בזמן שאתה עסוק בדיכוי זרים, אתה מתבכיין שהמדינה לא צודקת כלפיך. באמת רחמים. האם הפלסטינים לא ראויים לחיי עצמאות לבתים שלא ייהרסו בשירירותיות ולחופש תנועה?

    אין פה התקפה על המתנחלים אלא עליך ושכמותך, בלעדיכם לא היו התנחלויות, לא הדתיים הלאומניים הם האשמים בהתנחלויות אלא אנשים כמוך שיותר חשוב להם הציות לפקודות מאשר התייחסות למה הפקודות אומרות.

    השבמחק
  13. ‎"You’re trying to drive him into a ghetto and make him the victim of every kind of unjust condition imaginable. Then when he explodes, you want him to explode politely!"
    -- Malcolm X

    השבמחק
  14. An unjust law is itself a species of violence. Arrest for its breach is more so. Now the law of nonviolence says that violence should be resisted not by counter-violence but by nonviolence. This I do by breaking the law and by peacefully submitting to arrest and imprisonment.
    Mahatma Gandhi

    It is not always the same thing to be a good man and a good citizen
    Aristotle


    Protest beyond the law is not a departure from democracy; it is absolutely essential to it
    Howard Zinn

    השבמחק
  15. מאוד מעריכה את מה שאתה עושה, בהקשר של הסיטואציה המשפחתית. עוד יותר מעריכה את היכולת שלך לראות את המורכבות ולהכיל אותה, גם את החלקים שנוגדים את דעותיך האישיות. באמת לא יודעת מה הייתי עושה במקומך.

    השבמחק
  16. אנונימי30.8.2011, 22:03

    בת עמי - מה יש בכלל להעריך פה, את זה שהוא מציית לפקודות בלי לקחת אחריות? על זה שהוא מסתתר מאחורי הקלישאה 'העולם לא עשוי משחור ולבן'? איך זה בכלל קשור? הוא יודע טוב מאוד שהמתחלים הם חלאות ומה שהוא עושה שם זה לא נכון, אבל במקום לקום ולעשות מעשה הוא מחליט לציית לפקודות!! מה פה 'שחור או לבן'?

    השבמחק
  17. סיימת יפה אבל פתחת צורם. מאידך, כשאני רואה כאן את תגובות השנאה האלימות של השרוטים הסבורים משום מה יש להם חזקה על האמת ועל המוסר ועל הטוב והיפה - ואין רחוקים מהם מכל אלו - אני נוטה להסיר ממך את הביקורת שלי.

    ובכל זאת, כמה הערות ממקום של אהבה ולא של שנאה:

    - המתנחלים - כציבור - הם נפלאים.
    - החזקת יו"ש בשליטת ישראל חיונית ביותר לשלום כולנו.
    - ואהבת לרעך כמוך הוא נר לרגלנו (רואים זאת היטב אצל קהילת המתנחלים חרף לעג המלעיזים אחוזי השנאה ויוהרה). אבל היישום הוא לא משהו... מדוע נלין על הממשלה?
    - אתה מאשים את כל העולם ואחותו על קשייך, על אטימות, כולך תלונה. בכל הכנות אני סבור שגם אם כל משאלותיך יתגשמו במלואן ובאופן המושלם ביותר - בסופו של יום דבר בעולמך לא ישתנה באופן מהותי. למה? משום שאתה רואה וחווה את העולם דרך משקפי הלב שלך. אם הן עכורות (ולא משנה מה הסיבה) אז גם העולם הצלול ביותר יראה לך עכור.

    אגב, אני בעד מטרות המחאה, אני נגד שנאת החינם למתנחלים, לממשלה, ולכל מושאי השנאה הפופולרים כל כך.
    אם אתה שואל אותי - זהו המקור האמיתי לכל הנאחס שאתה מתאר. הוא מקרין על הכל ומשבש את הכל. לא טעויות הממשלה, ודאי לא המתנחלים. נסה לחשוב על כך.

    השבמחק
  18. ברור, עופר, שנאת חינם - זו הבעיה שלנו.
    השלום מתחיל בי. נכון? אבל שרי אריסון אמרה!
    אה, לא?
    צאו לרחובות ותפגינו. לשנוא זה לא כדאי אבל לכעוס מותר ואף רצוי. כעס הוא רגש מאוד חיובי כי הוא מוביל לפעולה. והפעולה הזו יכולה להיות רק אחת - שינוי מהותי בכל מה שרקוב כאן.
    חיים, לשמחתי אני בחורה ולא עושה מילואים, אז נחסכה ממני הדילמה המוסרית המפוקפקת הזו. ולמרות שאני בעד להחזיר את כל השטחים אתמול בערך, כולל לחלק את ירושלים, אני לא מוכנה לקבל את הטון האלים והמתלהם של המגיב האנונימי כאן למעלה, שאפילו לא היה מספיק אמיץ בשביל לבחור לעצמו איזה שם בדוי מטופש. גם כי הטון הזה דוחה בעיניי, ובעיקר כי השיח הזה - של "אסור לכם לקטר על הקשיים שלכם כי יש פלסטינאים שסובלים הרבה יותר מכם" - הדיר במשך שנים את קהל היעד הטבעי של השמאל, דהיינו, את עיירות הפיתוח ואת השכבות המוחלשות של החברה. ועל ההדרה הזאת השמאל הישראלי משלם עד היום, מאוד מאוד ביוקר. זה שיח שאני, דווקא כאשת שמאל, לא מוכנה להיות שותפה לו.
    נכון שצדק חברתי צריך לכלול גם את סיום הכיבוש, אבל הוא לא פחות מכך, הוא צריך לכלול אפשרויות פרנסה וחיים מכובדות גם לאנשים שחיים כאן ולא התמזל מזלם להיוולד למשפחות הנכונות. עד שהשמאל ה"לבן", הבורגני, לא יבין זאת, לא יסתיים הכיבוש כי רוב העם יהיה תמיד נגדו.

    השבמחק
  19. חברים, לא מדובר פה ב-'שנאת חינם'. מדובר בבמאבק על סדרי עדיפויות. יש מי שחשוב לו להיות 'חלק מהשבט', אין לו אומץ לעשות שינויים אמיצים אלא מעדיף להתלונן ולהשאר 'בפנים'. יש שלא מוכנים יותר לתת יד לתועבה המוסרית הזו. בשביל אנשים אלה, המושג 'צדק' יותר חשוב מהמושג 'שבט'

    בהיסטוריה של כל עם יש מאבק בין אלה המעדיפים צדק לבין אלה שמעדיפים לשמור על אורחות החיים של השבט, המאבק בין הפרוגרסיבים לבין הקונסרבטיבים. זו אינה 'שנאת חינם' אלא ויכוח נוקב, לפעמים גם אמוציונאלי (אז מה?), אבל בכל זאת צריך להקשיב זה לזה, ולעשות החלטה - האם פנינו אחורה או קדימה?

    אנשים פה מתעלמים אבל נשאלה פה שאלה מאוד חשובה: האין בכך צביעות לדרוש צדק ליהודים בתל-אביב, ובאותה עת להמשיך לדכא אוכלוסייה בשטחים במסגרת המילואים? זוהי שאלה רצינית, אי אפשר לנפנף אותה במילים 'שנאת חינם' או 'זה מסובך'. צריך להתיחס אל השאלה בכובד ראש ובאומץ לב, ולצערי לא ראיתי שהמגיבים כאן ניסו לעשות זאת.

    מי שלא ינסה להתמודד עם השאלה הזו, יאלץ להתמודד עם תופעה הרבה יותר חמורה, תופעה המתפשטת ממלבורן עד לוס אנג'לס. לתופעה הזו קוראים
    BDS
    http://bit.ly/oHlyBV
    http://bit.ly/nQzWRy

    השבמחק
  20. אנונימי7.9.2011, 21:36

    "לשמחתי אני בחורה ולא עושה מילואים, אז נחסכה ממני הדילמה המוסרית המפוקפקת הזו"

    "לשמחתי אני לבן ואין לי עבדים שחורים, אז נחסכה ממני הדילמה המוסרית המפוקפקת הזו"

    "לשמחתי אני גרמני ואין לי חברים יהודים, אז נחסכה ממני הדילמה המוסרית המפוקפקת הזו"

    "לשמחתי אני גבר ויש לי יותר זכויות מלנשים, אז נחסכה ממני הדילמה המוסרית המפוקפקת הזו"

    "לשמחתי אני סטרייט ואין לי חברים גאים, אז נחסכה ממני הדילמה המוסרית המפוקפקת הזו"

    השבמחק
  21. בוא'נה, אל תקשיב להם, תמשיך לציית לפקודות, מה אם כל אחד יעשה מה בראש שלו, המערכת תקרוס. כל דבר צריך לעשות במסגרת החוק, ואין יוצאים מן הכלל!!!

    השבמחק
  22. אנונימי15.9.2011, 23:01

    תראה, אני יודעת שאתה בטח לא תאהב את זה, אבל מבחינתי אויב הוא אויב הוא אויב וכאבי הבטן המוסלמים שלו לא מעניינים אותי בכלל. אם וכאשר הם ירצו יום אחד להפסיק להיות אויבים אשמח לשקול שוב את דברי.
    עד אז באויב יש להילחם ולמרר את חייו אם צריך. את מאגרי החמלה שלי אני שומרת אך ורק לפירחחים ולפושטקים ״שלנו״.

    השבמחק
  23. אנונימי16.9.2011, 22:05

    "englo"- עוד יפה נפש...אתה יכול להישאר באידאולוגיה שלך עד מחר אבל זה לא ישנה עובדה אחת, הפלשתינים לא רוצים אותנו.
    הם מסרבים להכיר בזכותנו למדינה יהודית וזה תמיד היה כך, אין מה לעשות גם המדינאים שמשתדלים להיות הכי "פוליטקלי קורקט" לא מכירים במדינה יהודית הם רואים במדינה ריבונית משלהם בגבולות 67 רק צעד אחד לכיוון "פלשתין נקייה מיהודים".
    ובביקורת שלך כלפי אנשים המשרתים בצה"ל, נגיד וכל חיילי צה"ל יקשיבו לעצתך ויסרבו פקודה מה אתה חושב שיקרה?, אנחנו לא משחקים משחקים יש בעזה אנשים שרוצים להרגנו. אז איך אתה יכול לשבת בבית ולתת לאנשים אחרים לעשות את העבודה המלוכלכת במקומך בעוד שאתה נהנה מבטחון ומשקט

    השבמחק