יום שישי, 3 בדצמבר 2010

מכתב גלוי לאלי ישי

אלי שלום.

אני כותב לך לפני שבת, כדי שאולי תספיק לקרוא את זה, ולהרהר בטקסט בשקט, בזמן היחיד בשבוע שבו אתה לא מוקף בטלפונים וחדשות. אולי תספיק לקרוא את זה ולהפנים.

אני מכיר אותך הרבה שנים. אתה אחד האנשים הפיקחים ביותר בפוליטיקה הישראלית. משנה לשנה צברת עוד ועוד כוח פוליטי, והפכת למנהיג הבלתי מעורער של ש"ס. אתה מתגאה - ובצדק, גם אם זה לא לרוחי - בכך שכל המערכת הפוליטית משחרת לפתחך. ברצותך תיתן וברצותך תיקח. אתה מקבל כמעט כל מה שאתה דורש, וזה לא משנה אם בשלטון נמצא אולמרט, או לבני, או נתניהו או מי שזה לא יהיה. אפילו את עידן טומי לפיד שרדת, והתחזקת ממנו.

ובדיוק בגלל זה אלי, אתה חייב להתפטר.

ביום ראשון בבוקר, תתקשר לרל"שית שלך. זה לוקח כמה דקות טובות, ובסוף הם עונים במשרד - אבל כדי לקצר הליכים, אני בטוח שיש לך את המספר הסלולרי האישי שלה ואתה יכול להתקשר ישירות. תשאל אותה אם על המגש עליו כתוב "דואר נכנס", היא רואה עדיין את המסמך של כבאות תל אביב משבוע שעבר. המסמך שנוגע לשרפה במגדל שלום.

תל אביב אלי. תל אביב. העיר שיש בה את שירותי הכבאות הטובים ביותר בארץ, כי העירייה שמה הרבה יותר כסף ממשרד הפנים בתקציב של החברים עם המשאיות האדומות. כבאי תל אביב כותבים לך שם שאין להם אמצעים. שאם השרפה הייתה פורצת במגדל אחר, מאוכלס יותר - או אפילו בקומה אחרת במגדל שלום - היה לנו אסון לאומי.

היא לא מוצאת את זה? 

לא נורא - תגיד לדוד, העוזר הכל יכול שלך (ואיש יקר, אם יורשה לי), שיבקש ממי שצריך במשרד להביא לך את דו"ח מבקר המדינה הלפני אחרון, ואת דו"ח וינוגרד (החלק הגלוי), ואת המכתבים שקיבלת משמעון רומח - נציב הכבאות הארצי, נו. המעצבן הזה שכל הזמן מתחנן להיפגש איתך על תקציב.

אתה לא חייב להתעמק. מספיק להסתכל רק על שורת הכותרת בדו"חות שנוגעים למצב הכבאות בארץ, או להסתכל על שורת הנושא במכתבים של רומח. רואה את הביטוי "עלול להיגרם אסון"? רואה את המשפט "מצב שירותי הכבאות חמור מאוד"? רואה את האמירה "תת-תקצוב"?

אז כן, אתה צודק. זו לא אשמתך. זה מצב שאתה ירשת מהשרים לפניך, ואתה רק נהגת כמוהם. אגב, לשניים מהשרים בעשור האחרון קוראים גם אלי ישי. מסתבר שזה שם נורא פופולרי בקרב שרי פנים. ואתה ואני הרי יודעים שאתה דרשת ממשרד האוצר תוספת תקנים לכבאים ותוספת תקצוב לצורך הצטיידות, ושהאוצר די מסמס את הבקשה ולא הגיב.

בינינו, הרי זה לא שלא אכפת לך. הרי אתה יודע שמדובר בחיי אדם, ואתה הקפדת לנסוע כל הזמן בזמן מלחמת לבנון השנייה להתרשם מההרס ומהשרפות. להגיד עליך שלא אכפת לך זו סוג של שערוריה, ואני לא ציני. באמת שלא.

אבל כמו כל דבר בחיים, אלי, גם פה - הכל עניין של סדרי עדיפויות. זוכר מה כתבתי לך בפתח דבריי? על כך שאתה גאה בעובדה שכולם משחרים לפתחך ורוצים אותך בקבוצה שלהם ובשל כך אתה צריך להתפטר? תן לי להסביר.

בשנתיים האחרונות, גם אם היינו מעירים אותך באמצע הלילה היית יודע להגיד לנו כמה אפריקנים נמצאים עכשיו בתחומי ישראל, כמה ילדים של עובדים זרים מועמדים לגירוש, ובכמה נישואים בין רוסיות לא יהודיות לבין יהודים (ולהפך) אתה לא אישרת לבן הזוג הלא יהודי לקבל אזרחות כדי שלא יטמא את עם ישראל עם דמו הנוכרי. אפשר היה גם להעיר אותך באמצע הלילה ולהגיד לך שליברמן שוב אמר איזו אמירה גזענית או פאשיסטית, ואתה - מתוך החלום - היית יורה אמירה קיצונית יותר, במסגרת התחרות ביניכם. אם היינו תופסים אותך חולה, עם 40 מעלות חום לא עלינו, ומדברים איתך על גיוס חובה וענישה של משתמטות שהצהירו על דתיותן למרות שהן מסתובבות עם החבר על הג'יפ בשבת בחוף הים, למרות המחלה היית דורש לדבר עם ראש הממשלה ולטרפד את החוק המסוכן הזה - כי כבודה של בת מלך פנימה, ומדים ירוקים בצבא זה הרבה פחות צנוע מביקיני משולשים בחוף.

הכל באוטומט. ככה זה כשעוסקים באותם הדברים יומם וליל.

אלי, כמו יותר מ- 90% מאוכלוסיית ישראל לא הצבעתי למפלגה שלך. מה לעשות, אני גם אשכנזי וגם לא דתי. אני לא אוכלוסיית היעד. אבל מרגע שמונית להיות שר הפנים, אתה שר הפנים של כולם - גם שלי. אתה זה ששמו מופיע על הכריכה הפנימית של הדרכון שלי כמי שמבקש ממדינות זרות לאפשר לי מעבר ולהעניק לי סיוע ככל שאזדקק. אתה זה שבשמו חתמו על תעודת הלידה של הבנות שלי. אתה שר הפנים שלי.

אתה אמור לדאוג לי, אלי, ולדאוג לי זה אומר שעם כל הכבוד לאג'נדה האישית שבשמה נבחרת לכנסת ומונית לממשלה, אתה אמור לוודא שהחיים שלי יתנהלו כסדרם - ולהעדיף את זה לפני כל דבר אחר. אתה אמור לוודא שיהיו למדינה שלי שירותי כיבוי ראויים. הזהירו אותך מאות פעמים גם בקדנציה הזאת וגם באלו שלפניה שהמצב הוא קטסטרופה. הבהירו לך שאם יהיה אסון זה יהיה אסון קשה. אמרו לך אלי. הזהירו אותך.

ואתה לא הקשבת, או לא האזנת, או סתם התעלמת.

אתה היית עסוק באובססיות הפוליטיות שלך והתעלמת מהחובה הבסיסית שלך לוודא שהמשרד שלך מתנהל כמו שצריך ב"שוטף", לפני שכל משאבי השר מופנים לאג'נדה שלו ולמטרות המפלגה ששמה אותו בכנסת. אל תנסה להתחבא מאחורי הסינר של האוצר. אל תגיד "לא נתנו לי. ביקשתי". 

שלא תעז.

אם יש דבר שכל אזרחי ישראל יודעים, אלי, זו העובדה שכשאתה מבקש ועומד על כך - אתה גם מקבל. הלוואי וכל נציגי המפלגות היו יודעים לבקש ולקבל כמוך. מה אני מסיק מזה? שכנראה הכבאים לא עניינו אותך מספיק כדי שתעמוד על הרגליים האחוריות ותדרוש.

אתה פשוט לא דרשת, אלי. זה לא עניין אותך.

ועכשיו יותר מארבעים איש נשרפו חיים כי זה לא עניין אותך. אתה יודע מה? בוא נניח לרגע שגם אם היו מטוסי כיבוי, וציוד, וכבאים, עדיין הייתה שרפה אדירה ועדיין היו אובדים חיי אדם. עדיין יש הבדל בין מצב כזה לבין מצב כמו ששורר היום בקרב מכבי האש. להבדל הזה יש שם.

תקווה.

תקווה שזה יהיה אחרת.

אני לא מעז לחשוב מה עבר בראשם של צוערי השב"ס שהצליחו לקפוץ בחיים מהאוטובוס הבוער ברגעים האחרונים, כשראו את קיר האש מתקרב אליהם. זו מחשבה מייסרת. מעוררת פלצות. אבל הם בטח האמינו עד הרגע האחרון שמשהו יקרה ומישהו יבוא לחלץ אותם. הרי בדיוק בשביל זה יש מכבי אש, לא?

לא. אין.

אין כי אתה לא דאגת שיהיו - ועל כן גם לא הייתה שום תקווה שזה יהיה אחרת. לא הייתה שום דרך, אפילו תאורטית, שהקורבנות יינצלו, כי אתה לא דרשת שתהיה דרך כזאת. כי לא עמדת על כך.

ובגלל זה אלי, אתה חייב ללכת. אתה חייב ללכת כי אתה אשם. אתה אשם ברשלנות.

אי אפשר לתבוע אותך אישית, כי אתה פעלת ברשות ובסמכות ועל כן המדינה היא האחראית - אבל אלי, אתה המדינה ככל שהדברים נוגעים לכבאות והצלה. אתה האשם, גם אם אי אפשר להרשיע אותך בפלילים.

שמעתי שאתה מבקש עכשיו ועדת חקירה. למה צריך כזאת? הרי יש כבר לא פחות משלושה דו"חות (הפניתי אותך אליהם למעלה) שיצאו בחמש השנים האחרונות בדיוק על הנושא הזה. המסקנה היא תמיד אותה מסקנה - הכבאות מוזנחת. המזניח, אלי, הוא אתה. גם קו ההשהיה הזה, שאולי ידחה את הקץ (אתה בטח אומר לעצמך - הרי לוועדות לוקח חודשים לפעול, ועד אז לך תדע מה יהיה. אנשים ישכחו מהשרפה. בטח כבר תהיה קטסטרופה אחרת), גם הוא לא רלבנטי. 

קו ההגנה האחרון שלך יהיה שתוקפים אותך כי אתה חרדי, או מש"ס או לא יודע מה. הנה, קח הצעה שגם ביבי יסכים לה - אתה הולך, ומחליף אותך מישהו מש"ס. איציק כהן, למשל. אבל אתה חייב ללכת. אתה לא יכול להיות שר, ולדעתי ראוי שתתפטר גם מהכנסת.

נכשלת אלי. נכשלת כישלון עצום, שעלה בחיי עשרות קורבנות.

היום נר שלישי. יחד עם השמש, זה ארבעה נרות שידלקו בחנוכיה שתדליק עוד מעט. זה נר אחד כנגד כל עשרה שנספו. תחשוב על זה ככה.

עשה את הדבר הנכון. קום והתפטר.

מגיע לי ולשאר אזרחי ישראל שר פנים שאכפת לו גם מהחיים שלנו, לא רק מהעניינים האישיים שלו.

40 תגובות:

  1. אנונימי3.12.2010, 18:29

    בזמן שאלי ישי סופר כמה ילדים זרים צריך לגרש ואיך כלבו שלום בוער ככתובת על הקיר אבל כיון שזה לא כתבי הקודש הוא אינו קורא חכו שתפרוץ פעם שריפה בישיבה וכל שרותי הכבאות בארץ ישודרגו אם הנספים היו 41 תלמידי חכמים הרב עובדיה היה מנחה לפעול
    כך נראית הממשלה כך נראית כהמדינה ומי שלא רואה את השלט הענק לא קולט מה יהיה כאן בעתיד,...

    השבמחק
  2. רשומה חזקה ביותר.
    משקפת את חוסר האונים שאנו, האזרחים, מרגישים מול מקבלי החלטות עם סדר עדיפויות דפוק.
    כל מילה בסלע.

    השבמחק
  3. זו לא תהיה הפעם הראשונה בה הכתובת הייתה על הקיר. חיים, זה היה גם כתוב על הקיר שתפרסם פוסט כזה בנושא. ובוודאי יש הרבה צדק בדבריך. ועדיין רוצה להזכיר, שיש עוד כל כך הרבה כתובות על כל כך הרבה קירות, של אחראיים דתיים, חילוניים, וסתם חסרי כותרת או חסרי אחריות...
    ועדיין, עם כל הצדק הכועס, אולי אפשר להסתכל גם מעוד משקפיים
    תציץ בפוסט שלי ותבין למה אני מתכוונת, גם אם לא תסכים..
    http://myownhealingjourney.blogspot.com/

    השבמחק
  4. נמאס כבר מאלי ישי ומהאג'נדה הפוליטית שלו. באמת כל מה שיש לו בראש זה ילדי זרים ועירוב נישואין. ניהול המדינה הזו מופקד בידי אינטרסנטים שמובילים להזנחה פושעת.

    השבמחק
  5. חזור לשורשים ומהר

    השבמחק
  6. מילים בסלע...אין מה להוסיף..אבל גם ביבי אשם ןלמעשה כל הממשלות שהזניחו את הנושא.

    השבמחק
  7. אנונימי4.12.2010, 10:48

    כל מילה בסלע,
    אך אי אפשר לבוא לאלי ישי בטענות.
    הרי הוא רק מילא פקודות,
    וכבוד הרב לא אמר לטפל בבעיית מכבי האש!
    הכבאים לא לומדים כל היום בישיבות.

    השבמחק
  8. אנונימי4.12.2010, 12:14

    עם ישראל סופג מהלומות ושותק...אנו גדולים בכתיבה פרשנויות ומלל,אך במעשים אנו קטנים...יש אנשים שראוים להנהיג אותנו,.היכן הם??!!!!למרבה הצער רק מלחמות ו
    אסונות מאחדים אותנו למה זה צריך להיות כך? שר האוצר שומר על הקופה מפני בטחוננו,אך כסף למוסדות מפלגתים יש ויש...ראו פלא עכשיו צריך להוציא כסף שבעתים ..

    השבמחק
  9. רואי בן ארצי4.12.2010, 15:11

    אני לא חולק על תוכן המכתב או זה שכתב אותו. אבל ביום חמישי 2.12. התראיין יו"ר מכבי האש והוא דווקא ציין לשבח את אלי ישי שהוא השר היחידי בממשלות ישראל שהזרים כסף מאה מילין שקל בנתיים בכדי להזמין ציוד חדש. אלא מה שעד שמחליטים איזה ציוד להזמין זה לךוקח זמן. לכם האמת כשאני קור את המכתב מצד אחד ושומע טת יו"ר הכבאים מצד שני זה דיי מבלבל.
    רואי בן ארצי
    חולון

    השבמחק
  10. פוסט מצויין ומדוייק,
    ולצערי אני נאלץ להוסיף שהאשמה נופלת גם על כל מי שבחר בו וכל מי שנתן לו להמשיך לשבת שם. מקווה שהטקסט הזה יעזור במשהו.

    השבמחק
  11. שלומית מחיפה. על גבול השריפה4.12.2010, 16:43

    ואני בטוחה גם שאף מתנדב דתי לא עושה מחויבות אישית לא במדא ולא במכבי אש כמואלעד שנשרף
    למה
    ?
    כי הם עסוקים בתורתם אומנותם
    ואל תדחוף לי את זק"א
    כי יש לי יותר מהרגשה שזקא זה בגלל העניין הדתי שוב
    שחס וחלילה לא תבוא עצם טמאה בקבורת ישראל

    השבמחק
  12. אנונימי4.12.2010, 17:10

    מעניין מה היה קורה עם שר הפנים היה שמאלני.

    השבמחק
  13. אנונימי4.12.2010, 17:39

    http://lh6.ggpht.com/_UdRUrtUj3X4/TPkEsfFzYXI/AAAAAAAAE4g/az-EzXk6S9g/s800/untitled1.PNG

    השבמחק
  14. אדון ישי, הביתה ומהר, גמרתם על המדינה הזו, לא נותנים דבר למדינה ורק לוקחים מהמיסים שאנו משלמים, לא משרתים בצבא ועוד יושבים בתפקידי מפתח, אתם פושעים, דואגים רק לאנשים שלכם ולקצבאות שלכם - נמאסתם, איזו זכות יש לכם בכלל לשבת בממשלה - הייתי מעיפה אותכם לגלות ועזאזל

    השבמחק
  15. אוהד - הרצליה4.12.2010, 20:08

    אולי אחרי הרבה נסיונות להגדיר לעצמי מה אני חושב - הצלחת לסכם את הכל כשכל משפט שלך פוגע בדיוק במטרה.

    השבמחק
  16. חיים ברוש4.12.2010, 21:59

    אולי מספיק עם עריפת הראשים המטופשת?
    נמאס מכל הבכיינים במדינה שבכל מקרה רוצים דם ופיטורים מיידים. אינני מאוהדי הממשלה הזאת אני בא מהצד הימני והנפגע מהממשלה הזאת וגם ש"ס איננה כוס התה שלי אבל לפי דעתי הממשלה מתפקדת מצויין במשבר הנוכחי!
    הפסיקו את הדם הזה אתם רק מרעים למדינה אתם נוהגים בחוסר ציונות וברוע ללא שום רווח(או שאתם מחפשים רווח פוליטי מטופש הבא ממחלוקת בנושאים אחרים!)

    השבמחק
  17. אנונימי4.12.2010, 22:02

    אלי ישי צריך להתפטר - ואז אחד אחד אחריו - עד שביבי יתלה את הסרבל.

    השבמחק
  18. אנונימי4.12.2010, 23:03

    זה לא אלי ישי אשם, זה ביבי.
    הצבעת ליכוד קיבלת ש"ס מתי כבר תבינו את זה

    השבמחק
  19. אנונימי4.12.2010, 23:05

    ח"כ השר הרב אלי ישי
    ממליץ שגם הפעם תטיל את האריות על מר"ן הרב עובדיה יוסף
    כן אני ספרדי
    אבל אתה לא מייצג אותי
    כמו שלא יצגת את הילדות הספרדיות שהופלו שתקת האם בעצת המר"ן
    נמאסת......

    השבמחק
  20. hgam tal-el5.12.2010, 0:21

    זה לא הוגן להאשים רק את אלי ישי הוא לא זה שאחראי על מחדלים של למעלה מ20 שנה והוא לא זה שצריך להיות "שק החבטות" ברגעים קשיים. ולאותם אנשים רעים השרפות האלו רק שולחות לנו מסרים שהרבה אנשים ממשיכים לא לראותם והולכים כעיוורים. "רוחות המלחמה" האלו ימשכו ויגברו כל עוד שינאת החינם נמשכת הם יפסקו וידאכו ברגע שניהיה מלוכדים, נחשוב ונתעסק באיך לשפר ובאיך להפריח את הכרמל מחדש ולא באיך לחפש את ראשו של כזה או אחר.

    השבמחק
  21. כמה מדויק, כמה עצוב.
    כל מילמה בסלע.

    השבמחק
  22. אנונימי5.12.2010, 7:40

    הוא התקשר לרל"שית בסוף?

    השבמחק
  23. אנונימי5.12.2010, 8:50

    כל המדינה הזו חיה בנדמה לי זה כמו האופוריה של מלחמת ששת הימים אנחנו חזקים ושום דבר לא יקרב
    בקיצור מדינה של חלמאים וכדאי שנתעורר כל המיסים והכספים שגובים מאיתנו משום מה לא מגיעים לשום מקום שבאמת צריכים להגיע אליו.

    השבמחק
  24. אנונימי5.12.2010, 11:42

    אלי ישי לא אשם. מה זה קשור אליו? יש כאן מערכת בירוקרטית מסועפת שלא גורמת למערכות לפעול.. פה הבעיה.

    השבמחק
  25. אנונימי5.12.2010, 12:22

    אלי ישי הוא בורג במערכת שצריכה ללכת.אבל כפי שכולנו התנסיינו בחוויה הקשה של מלחמת יום כיפור , הדרג הממשלתי לא! יפגע.הם כבר מכינים את עצמם במסמכים המסבירים שהם הצודקים והנפגעים הם האשמים.שימו לב שהאשמה מופנית עתה ע"י יחצנים של הפוליטיקאים אל אנשי האוצר. אותם קל להאשים כי הם פקידים "שהתרשלו". ובא לציון גואל.
    מסכנים האנשים שבתיהם חרבו:כסף בעתיד הקרוב הם לא יראו(אם בכלל).
    תנחומים למשפחות השכולות שילדיהם הלכו לשוא.

    השבמחק
  26. אנונימי5.12.2010, 12:37

    חיים שלום,
    יש לי חדשות מרעישות בשבילך. אלי ישי בכלל לא אמור לדאוג לך. הוא אמור להציק לך! זה התפקיד שלו. בגלל זה אני בחרתי בו. ואני לא דתי, אבל אני כן מזרחי. ולא.. אני לא מרגיש מקופח.. כלומר אני כן.. אבל אני לא מנפנף בזה. אני מזרחי, חילוני ודי מצליח ואם יורשה לי בזכות עצמי ולא בזכות המדינה. כי במקום שאני גדלתי יותר מ-80% לא גומרים את החודש. אבל במקום שאני גדלתי יש אחוז גבוה מאוד של אנשים שהולכים לצבא.. וכן גם עושים מילואים אחרי שגומרים את הסדיר.. ואני בינהם. לא כמו האנשים מהמקום שלך.. שאוהבים לשבת בבית קפה ולהנדס את העולם עם כוס אספרסו ולטפוח לעצמם על השכם כמה הם טובים, וכמה הם יודעים לנסח כביכול אמיתות בכתיבה מגניבה. אני מצביע לש"ס כי זו המפלגה היחידה (לצערי) שהצליחה להביא כוח פוליטי ממשי לדפוקים של המדינה. אלה שלא השקיעו בהם מערכות חינוך, מערכות בריאות, כבישים, תשתיות אנרגיה, תרבות וכל מה שצריך בכדי לקדם בני אנוש. אני אומר לצערי... מאחר ואני לא חרדי וגם לא דתי ולא מזדהה עם כפייה דתית. אבל אני כן מזדהה עם הכאב של הנחות. זה שירקו לו בפנים במשך כל כך הרבה שנים. חיים, אני רוצה שתבין בין כוס אספרסו אחד לשני, שאם אתה יורק לבנאדם בפנים.. בסוף הוא יחזיר לך! אתה לא מבין. אלי ישי בכלל לא אמור לטפל בשירותי הכבאות בישראל. יש אנשים הרבה יותר מתאימים לתפקיד הזה. אלי ישי בסך אמור להזכיר לך את הדפוקים. אלה שהמפלגות שלך ירקו להם בפנים. אם אלי ישי גרם לך לכתוב מכתב כזה.. אני שמח. כי זו הייתה המטרה שלי שהצבעתי לו. אלי ישי לא דואג לי! לא באופן ישיר בכל אופן. הוא לא מעביר לי תקציבים והוא לא דואג לילדים שלי. מה שהוא כן עושה.. וזה תפקידו המהותי בכתיבה של ההיסטוריה של הציונות... הוא מזכיר לך כל בוקר שיש אנשים שאתה לא מתייחס אליהם חיים...ואתה דופק אותם חיים! שלא תתבלבל ותחשוב שאין לך אחריות במצב. אני רוצה שתבין חיים שאני לא החילוני היחידי שמצביע לש"ס, יש עוד הרבה כמוני (והם רק מתרבים) בגלל אנשים כמוך חיים! אני הבנתי מהר מאוד שזה לא משנה אם אני יצביע לביבי.. לציפי או לזה שהוציא את הפלולה. בסוף אני אקבל את אותו הדבר. אני הבנתי שכל פוליטקאי בסוף מפר את ההבטחות אחרי שהתחת יושב על הכסא. אז לפחות אני אשפיע במגמות כלליות... והמגמה הכללית חיים.. אם תשים לב מאז בחירות 81 שש"ס נבחרו לכנסת היא שאין ממשלה בלי ש"ס. זה ייקח לנו עוד זמן.. כי אחרי הכל אנחנו נלחמים באשכנזים יהירים ו"נאורים" כמוך חיים... אבל לאט לאט ובנחישות אנחנו ננצח. אתם תשקיעו בנו בסוף! לא עכשיו.. בסוף. קשה שלא להתעלם מהשנאה והציניות שנוטפת לך מהכתיבה כלפי אלי ישי. אני בטוח שההתנסחות שלך הייתה אחרת אם היה מדובר באשכנזי מהמפלגה שלך. אז בטוח הייתה מאשים את המערכת הבירוקרטית.. את ההתנהלות של הממשלה ולא איזה איש ספציפי שלובש חליפה שחורה ויש לו זקן ומדבר עם ח גרונית.
    מוכרח לציין, שאלי ישי אכזב גם אותי השנה.. ואפילו שקלתי שלא להצביע לו בבחירות הבאות בגלל ההתנהלות של ש"ס בפרשת עימנואל.
    אבל אחרי שקראתי את המכתב שלך, נראה לי שאני כן יצביע לו. תבין חיים השנאה שלך לשחורים רק מחזקת אותי!!

    השבמחק
  27. אנונימי5.12.2010, 12:42

    במקרה הזה כמו בכל המקרים רצים למסקנות מצחיקות כאילו מדובר במכולת של שמחה.תהליכים אסטרטגים של גופים כמו מכבי אש הם תהליכים של שנים וההזנחה היא לאורך עשרות שנים. בממשלה הקודמת שבתקופת כהונתה פורסם דוח המבקר על המחדלים לא התחילו להניע את גלגלי הטיפול אפילו שהיה מדובר בתקופת מלחמה שם בטח נדרשת הערכות נכונה. לא שאני מצדיק את אלי ישי אבל זה מצחיק שכולם תוקפים שר אחד קטן בממשלה על מחדלים אסטרטגים של מדינת ישראל של עשרות שנים. נכון מכניסתו לתפקיד יכל השר לטפל בזה(בשביל ההוגנות בגלל שאין לנו מושג עדיין אולי אף טיפל קצת) אבל לדעתי גם אם היה ניגש לטפל בזה המטוס הראשון או הכבאית החדשה היו מתקבלים רק בעוד שלוש שנים לפחות ובטח שלא היו משתתפים במאמצי הכיבוי של שריפת הענק הזו. מצחיק שהתרבות השטחית שלנו של חיפוש אשם להרגעת המצפון גורמת להתלהמות ישר על אשם בודד שאם כל יכולתיו המשכנעות מדובר פה בממשלות שלמות על כל ראשיהן שריהן שפישלו פה בענק !!! וזו הפדיחה האמיתית לדעתי!

    השבמחק
  28. אנונימי5.12.2010, 14:38

    מעניין אותי לדעת , איפה הביקורת כלפיי מי שהיו אמורים ליידע אותנו , האזרחים הקטנים , אנשי התקשורת המאד חכמים כרגע בלחפש אשמים ולקבוע את המערך הפוליטי הבא ... למה אתם לא נלחמתם עבור הכבאים ? לתקשורת יש כוח להפיל ממשלות ולעצב דעת קהל , צר לי לראות כי הצהוב מעסיק אותם יותר מכל דבר אחר !!אכזבתם !!!!

    השבמחק
  29. אנונימי5.12.2010, 14:38

    ומה יקרה בסוף? כל הנפגעים ימשיכו להצביע ליכוד. ככה זה, סובלים מביבי ומצביעים לו, פשוט לא נתפס!

    השבמחק
  30. אנונימי5.12.2010, 14:46

    אלי ישי, לך הביתה, שב שם ותתבייש.

    השבמחק
  31. אנונימי5.12.2010, 18:37

    אכן האחריות רובצת על ראשו של אלי ישי.
    אבל.. יש עוד מספר אנשים לא מבוטל שהאחריות הישירה
    בפועל היא על גבם .
    כבוד ראש העיר חיפה מר יונה יהב .
    שטורח רבות לשיקום העיר .
    לא חשב לרגע על אפשרות כזו.

    השבמחק
  32. אזרח תמים5.12.2010, 19:57

    טוב שמישהו אמר את הדברים בצורה כל כך ברורה וזאת לא הפעם הראשונה שנאמרים דברים כך אבל הבעיה היא אחרת הבעיה שהעם בישראל חסר אונים אין לו את הכוח לעשות שום שינוי מי שמחליט בסוף זה אנחנו אבל חוזרים כל פעם על אותה טעות, מתייאשים נורא מהר כי הרגילו אותנו לקבל את התוצאות מהר, אם אנחנו לא מחליטים שצריך לשנות שום דבר לא ישתנה וכן צריך לפעול באחדות כדי לשנות דברים כי הכוח הוא באחדות ואם כל כך הרבה אנשים מסכימים שאלי יתפטר אז חייבים להשמיע את קולנו אבל בואו לא נשלה את עצמנו הרי זה מתחיל מהעם העייף עובר לממשלה העייפה וככה נראית המדינה בלי מנהיגות ואני מתכוון למנהיג ולא חרטטן וצריך אומץ ותעוזה וכריזמה אמתית חינוך מושקע ובנוי על ערכים נכונים ויושר, אבל כנראה שכמו כל פעם שיש מחדל כזה או אחר ימצאו עוד משהו שיפחיד אותנו ושנתעסק בשטויות במקום להתמקד בדרים החשובים אחרת אי הם יכולים להיבחר שוב ושוב למרות כל מה שראינו וחווינו על בשרנו עד האסון הבא לצערי הרב הבעיה ביסוד והיסוד הוא העם שנותן את האמון כל פעם מחדש באנשים הלא נכונים שיהיה שבוע יותר טוב ממה שהיה!

    השבמחק
  33. אנונימי6.12.2010, 3:51

    תגובה למזרחי החילוני המצביע ש"ס.
    חבל מאוד שהפכת את הויכוח לעיניין של גזע ואני אומר את זה בתור "רוסי"- כן כן, ההוא ה"מסריח", מב"ש. זה שעלה לפה לפני 20 שנה בלי כלום אחרי ששם (במוסקבה) היה לו כמעט הכל, ובעבודה קשה הסתדר גם כאן.
    אז אם הייתי רוצה להתבכיין באמת שיש לי הרבה סיבות.
    הייתי יכול לספר כמה קשה היה בהתחלה- איך אכלה משפחתי במשך יותר משנה על קופסת קרטון המקום שולחן אוכל. איך אבי המהנדס הלך לעבוד בתור פועל כי לא הכירו לו בהשכלה ואיך אמי שגם היא מהנדסת הלכה לעבוד בתור מנקה. אולי אפילו הייתי מזעזע אותך בהצעה, שאימי (שהיא אישה נאה) קיבלה מהבוס שלה (שלא שזה מעיד איכשהו על הכלל!!! אבל במקרה הוא היה מזרחי), שגרמה לה להסתובב וללכת אפילו בלי המשכורת שהוא היה חייב לה.
    אבל אני מעדיף להסתכל על הדברים בצורה אחרת.
    למשל אני מעדיף להודות על סל הקליטה שקיבלתי כשעליתי לארץ (אגב תודה גם לך על זה).
    ואבי במקום לבכות שדופקים אותו הלך ותוך כדי עבודה כפועל ועם עברית חלשה, עשה עוד תואר בהנדסה באוניברסיטת בן גוריון כדי למצוא עבודה יותר טובה. גם אימי שאף היום בקושי מדברת בעברית מצאה עבודה בבנק ונבחרה מספר רב של פעמים לעובדת מצטיינת.
    האמת היא שכל מי שרוצה "להסתדר" בארץ יכול. גם אם אתה מגיע ממשפחה קשת יום, ולא הבנת שצריך ללמוד כדי להצליח, ולא השקעת באף תחום אחר כמו מוזיקה, ספורט, וכו' שמשם אפשר לבנות קריירה. גם אז, אם תעבוד כמו שצריך בצבא תוכל לפתח קריירה נחמדה שלא דורשת שום בסיס קודם.
    ואפילו אם הייתה גרוע בצבא, אפשר לצאת לשוק העבודה ולהרוויח לא רע בכלל בכל מיני מקומות כמו "מפעלי ים המלח" או בעבודות אחרות שלא דורשות השכלה אקדמית.
    כל מה שבן אדם צריך זה רצון להצליח ונכונות לעבוד!!!

    אבל שנינו יודעים את זה כי עובדה ששנינו כן הצלחנו למרות הקשיים שעמדו בדרכינו.

    מה שאני לא מבין זה את הטענות שלך לחיים.
    קודם כל כל מאיפה לך שהוא אשכנזי אליטיסט מהמרכז עם כוס אספרסו ביד, שהשתמט מהצבא וכל כך שונא "שחורים"? רק כי הוא מתנסח היטב ולא מצביע ש"ס? הוא לא יכול להיות תושב ירוחם, יוצא גולני, שעובד בכור בדימונה ונשוי באושר לבחורה ממוצא תימני?

    שנית, האם אתה באמת מצביע בבחירות למי שקובע חלק כל כך גדול מהחיים שלך רק כדי לעצבן מישהו?!?!
    כי אם כן זו נראת לי טעות. טעות מרה. שכרגע עלתה לנו בליצן כשר הפנים ובלמעלה מ-40 נספים ז"ל, שאגב אף אחד מהם הוא לא אליטיסט אשכנזי מצפון ת"א, אלא רובם המוחלט היו "רוסים" או מעדות המזרח ושאינם תושבי גוש דן.
    אז אני מסכים איתך "אלי ישי בכלל לא אמור לטפל בשירותי הכבאות בישראל. יש אנשים הרבה יותר מתאימים לתפקיד הזה." יותר מזה הוא לא צריך להיות שר הפנים (מאותה הסיבה בדיוק).
    אבל עקב כך שרבים כמוך מצביעים לש"ס, "לביבי.. לציפי או לזה שהוציא את הפלולה" אין ברירה אלה לכלול אותם בממשלה, לתת להם תפקידי מפתח במשרדים השונים ולהיכנע לכל דרישותהם.

    מה גם שאני לא מסכים איתך בנוגע לתרומתם לאוכלוסייה החלשה. מעבר ל"התנהלות של ש"ס בפרשת עימנואל" ששם הם התעלמו בצורה בוטה מקהל היעד שלהם, אני גם חושב שהם לא באמת מקדמים את האוכלוסיה החלשה. עדיף שהיו נותנים לרש חקה ומעודדים אותו לדוג על פני מתנות של 2 דגים בשבוע אשר נלקחו בכח מהדייג השכן. גם הרש יהיה יותר שבע וגם השכן לא יתעצבן.

    לבסוף אני רוצה לציין שהמדינה עושה הרבה מאוד לטובת השכבות החלשות (יחסית לרובו המוחלט של העולם). פרט לקנדה, אוסטרליה, יפן, ומספר מדינות בצפון ומערב אירופה, בארץ יש את התמיכה הסוציאלית הטובה ביותר לנזקקים. ומי שלא מאמין שיטייל קצת בעולם וידבר עם הומלסים בארה"ב או עם אנשים פשוטים בכל רחבי מזרח אירופה, אסיה, אפריקה ודרום אמריקה.
    וכל זאת למרות המצב הבטחוני (הדורש השקעות אדירות בטכנולוגיות, בתשתיות, בכח אדם וכו'), ולמרות אוכלוסיות שלמות בחברתנו שברובן לא עובדות.

    והאמת היא שרק כשיוצאים לחו"ל מבינים עד כמה טובים החיים בארץ!!!

    השבמחק
  34. אנונימי6.12.2010, 9:56

    עמיר פרץ היה רק שלושה חודשים במשרד הביטחון ואחרי מלחמת לבנון השניה שם את המפתחות על השולחן והלך, אלי ישי היה קצת יותר זמן במשרד הפנים אז להגיד עכשיו שאלו שלפני אשמים זה באמת לא מעניין אף אחד.

    השבמחק
  35. אנונימי6.12.2010, 10:16

    עמיר פרץ לא בחר לקום ולעזוב, מפלגת העבודה בעטה אותו החוצה כאשר בחרה יו"ר חדש.

    השבמחק
  36. ניסחת את הדברים היטב, אני בטוח שרבים מאיתנו חושבים כך. באמת פוסט נפלא. תודה

    השבמחק
  37. אנונימי7.12.2010, 0:02

    אני חושב שצריך להתייחס לדברים כמו לקבוצת כדורגל.
    בא מאמן לוקח קבוצה. הוא רואה את כל הנתונים. מגדירים לו את המטרה. הוא חושב שצריך חיזוק . אומרים לו אין . תסתדר עם מה שיש. כאן יש סיכון. אם הוא יצליח או יצלח בשלום את התקופה לא יבואו אליו בטענות. אבל אם הוא יפסיד הפיטורין ירבצו לפיתחו. כך גם אלי ישי ושאר המנהיגים. כמי שעומד בראש הפירמידה וידע מה קורה והיו לו כל הדוחות והוא דרש אך לא קיבל ולמרות זאת הסכים להמשיך. כעת בשעת כישלון הוא חייב ללכת. אגב שאלי ישי חשב שחשוב לו כסף למצביעיו הוא איים בהתפטרות והנה הכסף הגיע. מדוע במקרה דנן הוא לא איים? כי מן הסתם זה פחות חשוב לו. זה פחות נוגע בליבת סיבתו להיות חבר בממשלה הזאת. כי הדתיים מסוגו סוגדים יותר למגזר הקטן שלהם. האחרים.. אנחנו.. כלומר רוב העם הזה פחות חשוב. איך מעיפים אנשים שנכשלים? במדינה מתוקנת שבה יש חינוך לאחריות אישית הם עושים זאת בעצמם. אצלינו זה אולי בבחירות הבאות.. דרך ועדת חקירה או פיטורין של רה"מ. למען האמת הכישלון העיקרי הוא של העם הזה. שמוכן לקבל את הדת כחלק מהמדינה ומקבל בראש השלטון אנשים שדואגים בעיקר למקורביהם ולכיסם הפרטי. זה כבר עניין של חינוך למחויבות אישית , של חינוך לאחריות, של ערכי חינוך שהם לא בנמצא ברבדים רבים של החברה ובאים לידי ביטוי בכבישים, בהשלכת זבל מהמכונית באמירות מטופשות של מנהיגים, בדאגה בעיקר לכיסא ובחוסר ראייה ארוכת טווח כמעט בכל תחום.

    אז מה עושים? לדעתי קודם כל בראש וראשונה חייבים להפריד את הדת מהמדינה. ואם המערך השלטוני לא יעשה זאת. חובה על רב האזרחים לעשות זאת. איך? לא להתחתן ברבנות, לא לקיים בר מצווה, לא לערוך ברית מילה בכלל ומי שרוצה לא לעשות זאת אצל מוהל. לא להתדיין בעניני גירושין בבתי דין רבנים. לא להסכים להיקבר בבתי קבורות שיש לחברת קדישא נגיעה , לא לקנות יותר אוכל כשר, לא לקבל מהדת שום דבר שווה כסף. לא להסכים להיכנס לבית כנסת שבו יש הפרדה מגדרית של גברים ונשים לחוד? בקיצור לחנוק את הגולם הזה על כל שלוחותיו. ואם כל זה לא יעזור פשוט לגשת לבית המשפט לעניני משפחה ולבקש למחוק את הסעיף יהודי מת.ז ולרשום שם חסר דת. כמה אלפים כאלה שיעשו זאת יגרמו דה פקטו להפריד את הדת מהמדינה. תראו איך הדת מעורבת בחיינו? תשאלו איך זה קשור לכל מה שקורה כאן?

    תחשבו עמוק יותר ותבינו שאנשים העומדים בראש הפירמידה שתפקידם לטפל בענייני דיומא כמו ביוב, זבל, כיבוי אש וכו.. אשר במוחם יש להט דתי כמו המתנה ל'משיח', גאולת ישראל ועוד כהנה וכהנה זיבלולים (ככה אני חושב) פשוט לא פנויים במלוא מרצם ויכולתם לטפל בעניינים שוליים כמו, שיפור מערך כיבוי, תשתיות, תאונות דרכים וכו.... אלה הם אותם אנשים שמעלים כדורים פורחים עם חצוצורות שאלוהים ישמעם כדי שירד גשם. (אגב מי מימן את זה? משרד הפנים או עמותות שלקחו כסף ממשרד החינוך)

    ולגביי.. האם אני שונא דתיים? ממש לא.. פשוט אנשים דתים לא אמורים להתעסק בפולטיקה, אלא אם אנחנו רוצים להיות כמו איראן. אנשים דתיים שיקיימו קשר עם אלוהים בד' אמותיהם. זה באמת ענינם הפרטי גרידא. זה לדעתי שורש הבעיה. הדת במתכונתה הנוכחית היא הסרטן הפושט בגוף. כל השאר זה פצעי לחץ קטנים הנובעים ממנה ואם הוא לא ייעקר הוא פשוט יהרוג את כל הגוף הזה. אפשר כמובן לראות הכל מזווית אחרת, לדעתי כל ראייה אחרת תהיה לראות רק חלק מהתמונה. תמיד אפשר לעשות סתימה רגילה במקום טיפול שורש, אלא שזה מחזיק מעמד לזמן קצר שלאחריו בלית ברירה תבוא העקירה ואצלינו רחמנא לצילן תגיעה העקדה. ובסיפור הזה בעצם הכל פעם התחיל.

    השבמחק
  38. אמנון לביא-לוי8.12.2010, 12:08

    חיים הר זהב

    אני ממש לא חושב כמוך.
    אני חושב קצת יותר עמוק ממך.
    אלי ישי הוא ברגרג קטנטן {בורג קטנטן} במערכת המסואבת הזאת שנקראת שלטון וממשלה.
    יש לו כוח פוליטי ? אכן כן.!
    יש את ש"ס ? בוודאי.!
    נבחרה בצורה דמוקרטית ? בהחלט.!
    הקואליציה היא ע"פ אמות "המוסר" של הכנסת ? איך לא.! {נוסיף רק חחחח}
    ראש הממשלה חתם על הסכם עם ש"ס ? אחרת לא היה.!

    אלי ישי הביא טיעונים שהוא התריע בעבר על מצב הכבאות בא"י ? ישנם עובדות והוכחות לכך.!
    האוצר לא הזרים כסף מחמת טענותיו הידועות מיום קום המדינה "אין תקציב" ? ועוד איך נכון.!
    האוצר יושב על כל קופת הממון ו"השרצים" של מדינת ישראל ומתנהג ונוהג בה כרצונו ? כולנו עדים לכך.!
    אריק שרון {שאלוהים ממאן לקחתו כנראה} מנע לצמיתות את הכיבוי האווירי ואת התייעלות הכבאות בא"י על אף מכתבו של אלי ישי בנדון ? ישנן ציטטות לכך.!

    חיים,,
    אז למה אתה לן על אלי ישי באופן ישיר ובלבד ?

    אינני איש של ש"ס ואינני מתיימר להיות דומה להם כלל וכלל לא,ממש לא,אין סיכוי בכלל.
    אך באלי ישי אין אשם,כמו שאין אשם בשום ח"כ או ראש ממשלה שמעלה צחנה.

    חיים,,
    אתה יודע היכן האשמה ?
    אם אינך יודע אז אכתוב לך זאת פה.

    א"י,כל כולה,שייכת באדמותיה התנהלותה חוקיה וכל הקורה בה לעם ישראל בלבד.

    לכן,
    האשמה להתנהלותה החברתית,הביטחונית,החינוכית ובכל מכלולה
    היא רק בנו.! בנו בלבד.!אין אשמים אחרים מלבדנו.!
    אנו האשמים הבלעדיים בכל הקורה במדינה הזאת.!
    אנו רואים יודעים שומעים ומתעלמים.!
    אנו נותנים לממשלה חלולה ונבובה להובילנו כפי שהיא רוצה.!
    אנו נגררים אחריה כמו עדר נבוב וחלול.!
    כמעט בכל מקום בעולם השלטון ירא מהעם.
    רק פה העם אדיש ואיננו מגיב.

    לכן ידידי אל תאשים את אלי ישי בלבד.!

    אתה,חיים, אל תתנער מאחריותך כאזרח במדינה,האם כתבתה איזה מכתב בנדון המתריע על מצב הכבאות לאור ההפגנה הבולטת של כבאי האש שהייתה ?

    אלי ישי מתנהל כמו כל חכמי ה-חלם הדבוקים לעור הצבי בכנסת ישראל.
    אלי ישי דואג להעלות את משכורתו בזמן כמו כולם שם.
    אלי ישי דואג לתנאיו התעסוקתיים כמו כולם שם.
    אלי ישי מתנהג כמו שר בא"י כמו כל השרים שם.
    אלי ישי מבצע את עבודתו כמו כל השרים שם.
    אלי ישי מתנהג ב"אחריות" בדיוק כפי שהתנהג שר הרווחה בוגי הרצוג שהתנגד להעלות את משכורת המינימום ואיש במדינה לא השמיע זעקה בקול ענות חלושה.

    רק בנו האשמה.!
    רק בגלל שאנו לא קמים ותובעים מהשלטון כיצד לנהוג פה.!
    רק אנו אמורים להורות חד משמעית לשלטון מי הוא באמת זה האוחז בבעלות על א"י והתנהלותה.!
    זו הבושה והחרפה שלנו כעם שאינו דואג ומודאג לגורלו.!

    הם רק שליחים שלנו שם,ואם הם אינם אמינים עלינו הציבור אנו רשאים לתבוע מהם לעזוב את כיסאם ואת תפקידם לאלתר.

    כאשר נלמד לזקוף קומה ולהיות מעורים ומבקרים את השלטון פה רק אז אתה תראה את השינוי המתחולל בא"י, חברתית חינוכית ביטחונית ובכלל..

    לשלוח מכתב לשר {שיתכן והוא נקי קצת יותר מכל האחרים שם} לאחר שקרה אסון זה לא מעשה בינה.
    שלח מכתב לפני שקורה משהו,שלח מכתב כאשר אתה מקבל רמזים ברורים למתעתד להתרחש.

    צר לי חיים,
    אך זו האמת שלי ואולי היא שונה מהאמת שלך אך היא בוודאי אמת,רק אמת אחרת.!

    אמנון לביא-לוי

    השבמחק
  39. אנונימי9.12.2010, 11:46

    כל מילה בסלע אבל לצערי שורה תחתונה- מכתב חלש ביותר!
    למה? כי זו טיפה בים !!! מדובר כאן רק על אלי ישי ויש גם את ביבי המושחת ואת שאר חבריהם המושחתים ואת שאר הפוליטיקאים המושחתים המנוולים מממשלות ישראל לאורך השנים. עשרות פוליטיקאים אחראים למחדל באופן ישיר!!!!! ע-ש-ר-ו-ת!!!!!!!!!
    והעומד בתור האשם העיקרי הוא ראש הממשלה! וראשי הממשלות הקודמות!!!!!!

    לכן- המכתב רק נחמד אבל ממש ממש לא מספיק כי הוא מדבר רק על מנוול מושחת אחד ולא על כולם שכל אחד מהם אחראי במידה לא שונה בהרבה.

    חוצמזה ששום מכתב לא מספיק כי אנחנו עם של פקהפקה רק מדברים ונותנים ביקורות אבל שמישהו יעשה את העבודה תכלס? פחחחח. חס וחלילה.

    המדינה בדרך הוודאית לתהום!

    ה-ש-ט-ן ש-ו-ל-ט כ-א-ן!

    השבמחק
  40. אנונימי14.9.2011, 23:22

    אני קורא את הפוסט הזה, ובראש רצה לי הסדרה הבריטית המבריקה Yes Minister. אם החיים שלנו לא היו כזאת טרגדיה, הם היו אחלה קומדיה.

    השבמחק